“Helppoa vaikkei osaisikaan.”
Esimerkkejä palveluista
Kevyt Web-arvio
Käyttöliittymä kuntoon
- Käytettävyyden asiantuntija-arvio halutulle tuotteelle, esimerkiksi WWW-palvelu, ohjelmisto tai laite
- Asiakas tekee muutokset havaittujen ongelmien korjaamiseksi
- Käytettävyystesti muutetulla versiolla oikeiden käyttäjien kanssa
- Lopulliset muutosehdotukset testitulosten perusteella
Käytettävyys tutuksi
Käytettävyys käytännössä
Uuden tuotekonseptin luominen
- Käyttäjätutkimus, jossa selvitetään käyttäjien tarpeet, ongelmat ja käyttöympäristön rajoitukset
- Tuotekonseptointisessio yhdessä asiakkaan kanssa käyttäjätutkimuksen löydösten perusteella
- käyttöliittymän suunnittelu valitulle tuotekonseptille
Windows-ohjelmiston käyttöliittymä
Tuotekehityksen käytettävyystuki
- Käytettävyyskoulutus tuotekehittäjille. Koulutus keskittyy konkreettisiin käytettävyyssuosituksiin, yleisiin ongelmiin ja suositeltuihin ratkaisuihin
- Kesto puoli työpäivää
- Koulutuksen jälkeen 1-2 palaveria kuukaudessa, jossa käydään läpi tuotekehittäjien käytettävyyteen liittyviä kysymyksiä ja etsitään niihin ratkaisuja
- Konsultointipalvelua myös sähköpostitse tai puhelimitse
Webbi uusiksi
- Verkkosivujen suunnittelu
- Tarpeen mukaan suunnitelma voi sisältää esimerkiksi verkkokaupan, verkkopankkimaksut, varausjärjestelmän, palautekanavan jne
- Suunnitelman toteutus
- Järjestelmän ylläpito ja pienten muutosten teko